آزمون آیلتس

نکته

نکته مهم: جهت آشنایی کامل با هرکدام از مباحث و چیدمان آزمون‌های مختلف آیلتس به بخش فروش محصولات آیلتس مراجعه کنید. هر فیلم آموزشی آزمون آیلتس حاوی توضیحات متنی مختصری در آن خصوص می‌یاشد.

روش شرکت در امتحان آیلتس جنرال , روش شرکت در امتحان آیلتس آکادمیک

آیلتس معیاری جهت سنجش دانش زبان انگلیسی اشخاصی است که می‌خواهند در کشورهای انگلیسی زبان درس بخوانند، کار کنند و یا به آن کشورها مهاجرت نمایند. آیلتس در واقع آزمونی بریتانیایی بوده و از این نظر هم ردیف با تافل که آزمونی آمریکایی است قرار می‌گیرد.

این آزمون یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی در حال حاضر است که در سراسر دنیا برگزار می‌شود. آزمون آیلتس (IELTS) برگرفته از سرواژگان International English Language Testing System به معنای نظام بین‌المللی ارزش‌یابی زبان انگلیسی است.

آزمون آیلتس به دو گروه “آیلتس آکادمیک” و “آیلتس جنرال” تقسیم می گردد. امتحان در بیش از ۲۷۰ مرکز امتحانی واقع در ۱۱۰ کشور مختلف دنیا با همکاری مشترک دانشگاه کمبریج، کنسولگری انگلستان و سازمان IDP استرالیا برگزار می‌شود.

این امتحان از بالاترین و معتبرترین استانداردهای بین‌المللی جهت سنجش سطح زبان انگلیسی داوطلبان پیروی می‌کند و چهار توانایی  Writing،Reading، Listening و Speaking  داوطلب را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. نمره هر بخش از امتحان بین صفر تا ۹ می‌باشد. نمره کلی امتحان با معدل گیری از نمرات چهار بخش مختلف محاسبه می‌گردد.

 فرآیند اجرایی آزمون آیلتس 

معمولاً شرکت کننده‌گان در روز امتحان به سوالات Listening سپس به سوالات Reading و بعد به سوالات Writing پاسخ می‌دهند. آزمون speaking آیلتس در فاصله زمانی یک هفته قبل  یا بعد از امتحان تا روز آزمون کتبی انجام می‌شود که به مراتب به اطلاع داوطلب خواهد رسید.

در این فیلم آموزشی آزمون آیلتس رایگان کوتاه که توسط یکی از اساتید شناخته شده این آزمون ارائه شده و با زیرنویس انگلیسی توسط سایت سافت درس ویرایش گردیده، معرفی جامعی از آزمون IELTS انجام شده است.

 مراحل آزمون آیلتس: 

آزمون آیلتس در دو مرحله برگزار می گردد. مرحله اول، بخش آزمون کتبی است که مدت ۲ ساعت و ۴۰ دقیقه است. در آزمون کتبی، مهارت های شنیداری (Listening)، خواندن (Reading) و نوشتاری (Writing) مورد ارزیابی قراری گیرد.

مرحله دوم آزمون آیلتس، مرحله گفتاری (مکالمه) (Speaking)  است. در این بخش مهارت صحبت کردن شما به زبان انگلیسی سنجیده می‌شود.

امتحان آیلتس دارای دو گونه آکادمیک و جنرال است که گونه آکادمیک برای ورود به دانشگاه‌ها مورد نیاز می‌باشد. دو بخش مشترک و دو بخش برای دو گونه ذکر شده، متفاوت هستند.

محصولات آموزشی ارائه شده شامل موارد زیر هستند؛ برای آشنایی با هر مورد و خرید محصولات مرتبط با آن‌ها بر روی عناوین زیر کلیک کنید.